Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

Her pazar bir hafta boyunca izlediğim sinema filmlerini analiz edip, kendi çapımda ödüllendireceğim. Bugün hariç. Çünkü bugün benim için özel olan ve her sene en az bir defa izlediğim filmleri paylaşacağım sizlerle. Bu filmler replikleriyle, konularıyla, oyuncularıyla ve özellikle müzikleriyle beni sarıp sarmalayan, büyüleyen, kendimi farklı bir boyutta hissettiren filmler. Ve anlatmaya başlıyorum. Perde açılsın:)

PİANO PİANO BACAKSIZ

Yönetmen: Tunç Başaran

Senarist: Kemal Demirel, Tunç Başaran

Oyuncular: 

Rutkay Aziz,
Emin Sivas
Meriç Başaran
Serap Aksoy
Yaman Okay
Meral Çetinkaya
Ayşegül Ünsal

Seslendiren: Müşfik Kenter

Müzik: Can Kozlu

Yapım Yılı: 1992

Aldığı Ödüller:

Kemal Demirel’in 1985 yılında yayınlanan “evimizin insanları”adlı romanından başarılı bir uyarlamadır.

Konusu:

” insanın yoksulu, üstelik çocuksa benim gibi, barıştan yanadır yani umuttan yana ”

Film 2. dünya savaşı sırasında geçen, aynı evin içinde yaşamak zorunda olan yoksul insanların ve  küçük Kemal’in yaşadıkları zorlukları ve herşeye rağmen mutlu olabilme öykülerini anlatan sıcacık ve masal tadında bir film. Saksafonla çalınan harika bir müzik eşliğinde başlıyor. Kamera Küçük Kemal’e odaklanıyor ve Müşfik Kenter’in sesi ile film masalımsı özelliğini tamamlıyor. Kemal çıplak ayaklarıyla yürümeye başlıyor. Ve o çıplak ayaklar artık sizin ayaklarınızmışçasına film boyunca küçük Kemal’le birlikte dolaşıyorsunuz evi, sokakları.  Müşfik Kenter’in sesinden yetişkin Kemal, küçük Kemal’in gözünden yaşananları anlatıyor, siz bir masal dinliyormuşçasına hikayenin içinde kaybolup gidiyorsunuz. Film bittiğinde güzel bir rüyadan uyanmış gibi hissettim kendimi. Cümlelerden ziyade duygular kaldı zihnimde. Zaten bu filmi unutmamamın nedeni de bu olsa gerek: Akılda duyguların kalması. Filmde Kemal’i, Müşfik Kenter’in sesini ve Saksafon sololarını çok sevdim. Saksafonun kulağıma hoş geleceğini hiç düşünmezdim ama bu filmi izledikten sonra bu kararımı değiştirdim. Beni izlerken en çok mutlu eden ve izlediğimde de mutluluk hissini sürdüren nadir filmlerden biridir piano piano bacaksız. Hala izlemediyseniz, bence zaman kaybetmeden izlemelisiniz. Hani ölmeden önce yapılması gereken bir listeni varsa bence bu filmi izlemek maddesini de eklemelisiniz.

PİSİ PİSİ

PİSİ PİSİ

Yönetmen: Zeki Ökten

Senarist: Umur Bugay, Zeki Ökten

Oyuncular: Kadir İnanır, Müjde Ar

Müzik: Bülent Ortaçgil

Yapım Yılı: 1975

Kadir İnanır’ın fotoğrafçı, Müjde Ar’ın zengin kızını oynadığı zengin kız fakir oğlan konulu filmlerden biri. Genç kız, ailesinin karşı çıkmasına rağmen genç fotoğrafçıyla evlenir fakat beyninde ur vardır, çok az ömrü kalmıştır. Film bu konu çerçevesinde gelişir. Aslında klasik türk filmi diyebilirsiniz. Ama ben Yeşilçam filmlerinin hayranı olduğum için bu durumdan hiç de şikayetçi değilim. Ayrıca her ne kadar duyunca klasik gelse de izleyince insana farklı geliyor. Bu da masalımsı gelen başka bir film benim için. Filmin benim için böyle olmasında Bülent Ortaçgil şarkılarının da payı büyük sanırım. Malum ben bu şarkıların hastası olduğum için ve filmin müzikleri bu şarkılardan oluştuğu için olsa gerek bu filmin her sahnesi ayrı bir anlam taşıyor benim için.  Ayrıca Kadir İnanır gerçekten iyi oynamış. Fotoğrafçı rolü çok yakışmış. Aşk’ı çok güzel yansıtmış. Bir de kediler var ki onlar da çok şirin.

HAYAT GÜZELDİR (LIFE IS BEATIFUL)

Yönetmen: Roberto Benigni

Senarist:

Roberto Benigni
Vincenzo Cerami

Oyuncular: 

Roberto Benigni
Nicoletta Braschi
Giorgio Cantarini
Giustino Durano
Sergio Bini Bustric

Müzik: Nicola Piovani

Yapım Yılı: 1997

Hayat Güzeldir (İtalyancaLa vita è bella),

bu filmin konusu da 2. dünya savaşı zamanında, Hala anlatıldığında tüylerimizi ürperten, içimizi sızlatan, Yahudi kamplarında uygulanan soykırımın yaşandığı zamanında geçiyor. Ama bir oyunmuş gibi . Yahudi kamplarına götürülen Yahudi bir babanın ve İtalyan eşinin, çocuğunu korumak için yaptıkları fedakarlıkları anlatıyor. Babanın kampta geçen her türlü zorluğu çocuğuna bir oyunmuş gibi anlatması insanın gözlerini zaman zaman yaşartıyor, zaman zaman yüzünü güldürüyor.

Diğer iki filmi anlatmayacağım çünkü çok iyi biliyorsunuz. Bunlardan biri için “”sevgi nedir? sevgi emektir?” desem buldunuz değil mi? Şiirsel anlatımıyla, aşkı ve sevgiyi Türkan Şoray’ın gözlerinde anlatan film:

SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM

Yönetmen: Atıf Yılmaz

Senarist: Ali Özgentürk
(Cengiz Aytmatov bir romanından uyalama)

Oyuncular: 

Türkân Şoray
Kadir İnanır
Ahmet Mekin
Nurhan Nur
Hülya Tuğlu
Cengiz Sezici
Elif İnci
İhsan Yüce

Müzik: Cahit Berkay

Yapım Yılı: 1978

Diğeri ise bugüne kadar en çok ağladığım bir film. 5 kız gitmiştik bu filme. Hüngür hüngür, hışkıra hıçkıra nasıl ağladık. Ama sadece biz değil. Bütün salon ağlıyordu. Sinemadan çıktığımızda gözlerimiz kıpkırmızı olmuş ve şişmişti. Ben hiçbir filmde bu kadar duygulanmadım. Evet belki de tahmin ettiniz: Babam ve Oğlum.  Yeni nesil yönetmenlerden Çağan Irmak’ın filmlerini çok seviyorum. Öyle sinemada kullanıla tekniklerden vb. anlamam. Verilmek istenen duygu verilmişse o film benim için iyidir. Ama Çağan Irmak’ın kullandığı farklı bir çekim tarzı var sanırım. Onun filmleri o yüzden farklı geliyor bana. Bir diğer durum ise sanırım ben dönem filmlerini diğer filmlere göre daha çok seviyorum. Onların ayrı bir cazibesi oluyor.

BABAM VE OĞLUM

Yönetmen: Çağan Irmak

Senarist: Çağan Irmak

Oyuncular: 

Çetin Tekindor
Fikret Kuşkan
Hümeyra
Tuba Büyüküstün
Şerif Sezer
Binnur Kaya
Yetkin Dikinciler
Ege Tanman

Müzik: Evanthia Reboutsika

Yapım Yılı: 2005

Şimdi geldik ödüllerime ki ödülüm de bir potkal şişesidir;)

20131006_132100

“and the POTKAL goes to”:)

En iyi yönetmen: Tunç Başaran, Çağan Irmak

En iyi senaryo: Selvi Boylum Al yazmalım, Piano piano bacaksız

En iyi müzik: Pisi Pisi, Piano piano bacaksız

En iyi kadın oyuncu: Türkan Şoray

En iyi erkek oyuncu: Emin Sivas, Çetin Tekindor

En iyi yardımcı kadın oyuncu: Vincenzo Cerami

En iyi yardımcı erkek oyuncu: Roberto Benigni, Kadir İnanır

En iyi hikaye: Piano Piano Bacaksız, Hayat Güzeldir

Haftaya pazar yeni filmlerle “Film Şeridi”ne devam edeceğim şekerler:) Allahaısmarladık:)

