Etiketler

, , , , ,

Bir dergide ünlülerle yapılmış olan röportajlardan esinlenerek ben de çevremdeki insanlarla sohbet ederek böyle yazılar yazmaya karar verdim.   Ünlülere hayattan ne öğrendiniz diye sorulmuş ve de çok güzel cevaplar verilmiş.  Acaba ben neler öğrendim diye düşündüm. Sonra da çevremdekilerin ne öğrendiğini merak ettim. Neden mi merak ettim, çünkü çevrenizdekilerin öğrendikleri sizin de öğrenmenizi sağlıyor. Onların yaşadıkları size gelecek hakkında fikirler verebiliyor. Kimisinin yaşından dolayı kimisinin yaşadıklarından dolayı yaşamdan öğrenebileceğiniz tecrübeler var. Üstelik yaşamadan öğrenebileceğiniz tecrübeler bunlar:) Bu nedenle ben de bu soruyu çevremdekilere yöneltmeye karar verdim. Sohbeti biraz daha kolaylaştırmak amacıyla ben bazı başlıklar verdim, onlardan da bu başlıklarla ilgili ilk akıllarına geleni söylemelerini istedim. İstedikleri başlıkları cevaplandırmamakta da serbest olduklarını da ekledim sözlerime:D Onlar da bundan çok hoşlandılar. Ayrıca kendileri de eklediler bazen :DAslında bir nevi bazıları ilk defa kendilerini sorguladılar, kendilerini daha iyi tanıdılar, beyin fırtınası yaptılar. Ben bu sohbetleri sizlerle paylaşırken kendilerini gerçek isimleriyle ifşa etmeyeceğim. Onların ne öğrendiklerini onların kendilerine takacakları isimlerle sizlere sunacağım. Ve işte başlıyorum, öncelikle herkese yönelttiğim başlıkları paylaşıyorum sizinle. Sonra da ilk sohbetim sizlerle:)

HAYATTAN NE ÖĞRENDİM

… yaşındayım ve ….

iyi biri olmanın….

çocukluk…

başınıza gelen kötü olaylar için…

İnsanların çoğunun,

hergün….

hiç kimse…..

gerçek mutluluk…

bugüne kadar…

artık…

halen yaşıyorsanız…

vücudunuza….

aşk…

espri yapmak….

hayvanlar…

bu dünyada…

annemden

babamdan

her yeni yılda…

bir gün…

yaşlandığınızda…

hayatın yoluma çıkardığı…

hayatımı ve beni anlatan (film)…..

ben hayattan…

Son sözüm…

kucuk-prens_437692

İlk sohbetimin konuğu: Küçük Prens, kendisi 32 yaşında pek de küçük değil ama küçükken okuduğu kitaplar içinde hala aklında kalan tek kitap kahramanı Küçük Prensmiş:) O yüzden o da kendisini Küçük Prens takma adıyla sunmamı istedi ve şunu da ekledi “ben hala çocuğum ki zaten”

Ve işte Küçük Prens’in öğrendikleri

32  yaşındayım ve 30’lu yaşların çok da büyük olmadığını öğrendim.  

iyi biri olmanın tamamen kalpten geldiğini yapılan ibadetlerle vb.lerle ilgisi olmadığını öğrendim.

çocukluk döneminin gerçekten kişiliğin oluşmasında en temel dönem olduğunu öğrendim. Ve bu açıdan çok şanslı olduğumu farkettim.

başınıza gelen kötü olaylar için dua etmeyi ve sabretmeyi öğrendim.

İnsanların çoğunun, derdinin gerçekten sevilmek olduğunu fakat bunun için hiç çaba sarf etmediklerini öğrendim.

hergün güne şükrederek başlamanın insanı daha mutlu kıldığını öğrendim.

hiç kimsenin gerçekten vazgeçilmez olduğunu ne yazık ki acı tecrübelerle öğrendim.

gerçek mutluluğun iş hayatında değil de özel hayatta saklı olduğunu öğrendim. Eve geldiğinde sevdiceğinin seni güleryüzle karşılaması kadar huzur verici bir şey yok.

halen yaşıyorsanız yaşamak için nedenlerinizin yapacaklarınızın devam ettiğini ve hala yaşamanızın bunları devam ettirmeniz için bir işaret olduğunu öğrendim.

vücudunuza iyi davranmanız gerektiğini öğrendim. Yediklerime dikkat ettiğim gibi spor da yapmaya çalışıyorum.

aşkın dünyadaki en güzel duygu olduğunu, acılar yaşansa dahi bu acılara değdiğini öğrendim. Aşk her ne olursa olsun çok güzel bir duygu.

espri yapmanın gerçekten zeka işi olduğunu öğrendim.

annemden açık sözlü ve affedici olmayı öğrendim.

babamdan dürüst ve çalışkan olmayı öğrendim.

yaşlandığınızda da hayatı yaşamaya devam ediyorsunuz. Bunu yavaş yavaş görüyorum ve öğreniyorum.

hayatın yoluma çıkardığı engelleri yılmadan aşmayı öğrendim. Çünkü engelleri aştığınızda gördükleriniz iyi ki yılmamışım dedirtiyor.

ben hayattan tesadüflerin insanın hayatını bir anda değiştirebileceğini öğrendim. Zaten tesadüf diye bir şey yoktur diyenlerdenim.

Son sözüm… “büyükler gerçekten çok tuhafmış” bunu da öğrendim:D   

Sohbeti bitirirken;

Ben: “Peki belki senin öğrendiklerini okurken bir şarkı dinlemek ister benim az ama değerli potkal okuyucularım. O yüzden hangi şarkıyı dinlemelerini istersin? ” diye sordum. O da

Küçük prens: “hımmm Pinhani’den yitirmeden olsun. Bazı şeylerin farkına yitirmeden varmak lazım;)” şeklinde cevap verdi:)

Ben de onun istediği şarkıyı ekliyorum. Şarkı eşliğinde okumak daha keyifli olabiliyor.

Küçük Prens’e çok teşekkür ediyorum. Çok keyifliydi. Bu sohbetler çok hoşuma gitti. Okuduğunuz için size de teşekkür ederim. Bundan sonra HER PERŞEMBE bu sohbetleri potkalımda paylaşacağım.

O zaman potkalla kalın, esen kalın:D

