Yeniden bloğuma kavuştum:D Canım potkalım benim.  Bir konsept albümü anlatarak kaldığım yerden devam ediyorum:D Hadi hemen başlıyorum:)

Daha önce türkçe konsept albüm olarak Model ve Redd’in konsept albümlerini paylaşmıştım. Türkiye’de konsept albüm sayısı maalesef oldukça az. Bugün yine o albümlerden birini , Zuhal Olcay’ın “küçük bir öykü bu” adlı albümünü sizinle paylaşıyorum.

Albümdeki şarkılar şöyle:

1.Sizi Gözlerdim

2.Hep Memnun Oldum

3.Ve Seni Bekliyorum

4.Sen Farklısın

5.Uçmak

6.Beni Korumalısın

7.Özledim

8.Kafam Karışıyor

9.Neden

10.Kara Güvercin

11.Yalnızlığım

12.Küçük Bir Öykü

Bu albüm, bir kadının gözünden bir aşk hikayesini, aşkın giriş, gelişme ve sonuç kısmını anlatmaktadır. Hadi teker teker inceleyelim:)

ilk şarkıda uzaktan uzağa hayranlık beslenen adama olan duygular anlatılırken, ikinci şarkıda kadın ve adam, ortak bir arkadaşlarının doğum günü partisinde tanışmışlardır.

Üçüncü şarkı ise bir buluşmayı anlatıyor. Kadın süslenmiş adamı bekliyor.  Kadının heyecanını telaşını dinliyoruz. Ama ne yazık ki  ki adam gelmiyor. Bunun üzerine kadının hayal kırıklığını dinliyoruz.

Dördüncü şarkıda ise her şey yoluna giriyor, buluşmaya gelmeme olayı unutuluyor:) Kahramanımız kendini çok mutlu hissediyor. Adam gözünde büyüyor da büyüyor.

Beşinci ve altıncı şarkılarda ise bu mutluluk dozunu arttırıyor. Dünya yansa umurlarında değil:)

Yedinci şarkıda ise eski romantik günlere bir özlem duyulmaya başlanıyor.

Sekizinci şarkıda ise aldatma şüphesi ortaya çıkıyor.

Dokuzuncu şarkıda ise sevginin tükenişi ve ilişkinin sorgulanması anlatılıyor.

ve kaçınılmaz son. Kara güvercin şarkısıyla bir aşk hikayesinin daha bittiğini anlıyoruz.

onbirinci şarkı, Zuhal Olcayla özdeşleşen bir şarkı bence, Yalnızlığım ise biten bir aşktan sonra yaşanan duyguları anlatıyor.

son şarkı küçük bir öykü ise, bu hikayeye tamamen nokta koyuyor, sakin bir şekilde hikaye özetleniyor. Kahramanımız öyle sakin söylüyor ki sayfayı kapatmış ve yenisine hazır hissi veriyor. Ve böylece Albüm bu şarkıyla bitiyor.

Albümde  “memnun oldum” şarkısı en  beğendim şarkı. Diğer şarkılarda beğeni seviyem orta halli diyelim. Albüm bence güzel, dinlendiriyor insanı. Ama bazı şarkıların sözleri konuşuyormuşçasına, ben böyle şarkıları genellikle sevmiyorum, hoşuma gitmiyor. Bu nedenle her zaman dinleyebileceğim bir albüm değil açıkçası. “Başucu” albümüm olmaz ama, “bazen” albümüm olabilir:)

