Etiketler

, , ,

Yine uzun bir ara verdim. Tatildi işti güçtü derken yazamadım. Ama biriktirdim. Nasipse paylaşacağım. Bugün de severek hazırladığım konsept albümlerden birini paylaşıyorum yine.

Paylaşacağım albüm, benim için çok değerli olan, sesine, yorumuna ve şarkı sözlerine hayran oluğum Sezenciğimin “Düğün ve Cenaze” albümü. Albümün isminden de anlayacağınız üzere konsept düğünle başlıyor, hayat devam ediyor ve de maalesef kaçınılmaz son olan cenazeyle bitiyor. Hadi albüm hakkındaki bilgilere bakalım:

Sezen Aksu‘nun 1997 çıkışlı on dördüncü stüdyo albümüdür.

* 280.000 tirajla o güne kadar en az satan Sezen Aksu albümü olmuştur.

*Adını Goran Bregoviç‘in aynı adlı orkestrasından alan albüm, çoğu Emir Kusturica filmlerinin müzikleri olmak üzere Bregoviç şarkılarının Sezen Aksu, Meral Okay ve Pakize Barışta’nın yazdığı Türkçe sözlerle yorumlanmasından oluşmuştur.

*Albüm 1999’da “The Wedding and the Funeral” adıyla yurtdışında da yayınlanmıştır.

*Sezen’in en çok eleştirildiği, yerden yere vurulduğu bir albüm olma özelliği de taşımaktadır.

Birkaç parçasını dinleyelim, sonra da yorumumuzu yapalım bakalım.

Albüm İÇERİĞİ

  1.     “O Sensin”
  2.     “Allah’ın Varsa”
  3.     “Kasım Yağmurları”
  4.     “Hıdrellez”
  5.     “Düğün”
  6.     “Erkekler”
  7.     “Gül”
  8.     “Helal Ettim Hakkımı”
  9.     “Ayışığı”
  10.    “Kalaşnikof”

Bu albümü severim. Zaten Sezenin bütün albümlerini, hemen hemen bütün şarkılarını severim. Tabiki bu albüm Sezen’in diğer albümleri kadar etkileyici değil. Biraz onun tarzı dışında olmuş ama eğlenceli bence. Bazen tarzın dışına çıkmak iyidir. Zaten ne demiş bilim adamları hep aynı tarz dinlemeyin biraz şaşırtın beyninizi, hafızanız güçlensin. Ne kadar doğrudur bilemem ben onların yalancısıyım. Albüm beynimiz için müslüm gürses dinlemek kadar şaşırtıcı olmasa da alışılagelmişin dışında olduğu için bilim adamlarının dediğini biryerden yakalıyoruz. Açıkçası zaman zaman dinlemenizi öneririm;)

 Bu arada konudan bağımsız olarak bir öneride daha bulunmak istiyorum: Sezen Aksu konserlerini dinleyin, izleyin. Hem güldürüyor hem coşturuyor. Hatta favorilerimden birisini hemen paylaşayım. Ama önce biraz da ön bilgi vereyim:D “bir ayrılık hikayesi”ni şarkılar eşliğinde dinliyoruz.  İki taraf var: giden ve kalan. Kalan “Sen ağlama”diyor gidene.  Ama ipler kopuyor giden bitirmiş zaten kafasında, kalan  “git git git -me” diyor. Nafile gidiyor giden. Ama kalan hala kabullenemiyor bu durumu ve “geri dön” diye sesleniyor gidene ama giden dönmüyor nafile o zaman kalan kabullenme aşamasına geçiyor “beni unutma, bilirsin unutulmak dokunur ya her insana ” diyor. Sonra zaman akıp gidiyor, gidenin acısı geride kalıyor, kalan “benden selam söyleyin bütün aşklarıma” deyip selamı da çaktıktan sonra, kalan= yeniye dönüşüyor.. yeni,  yeni bir aşka yelken açıyor. Ve muhteşem “Beni yak, herşeyi yak” düeti başlıyor.  Ba-yıl-dım. Bu arada bu konser de konsept konser olmuş ya konumuza da gayet uygunmuş:D 

Sezenciğimi canlı canlı  izlemek nasip olmadı ama youtube sağolsun yetiyor şimdilik. Ben nedense konser kayıtlarını daha çok seviyorum.  Canlanıyorum, kendime geliyorum. Kendimi gerçekten konserde gibi hissediyorum. Canlı ya böyle kayıt üzerinde oynamalar vs. yapılmıyor ya, sanatçının bazen nefes alışını duyacak kadar doğal ya ondan seviyorum;) Neyse bugün oldukça uzattım yazıyı. Umarım sıkılmadan okursunuz. Şimdilik bu kadar.

Kalın sağlıcakla:D

